Pages

Monday, December 1, 2008

that something missing...



i) Dia kalau ada di rumah, kerjanya cuma melayan online games kat pc aja. Paling disukainya: Counter strikes. baru ni, peperiksaan akhir tahun dia memang tak perform :( aku memang kena buat sesuatu supaya dia tak leka layan games lagi!

ii) Dia kalau ada di rumah, pantang lihat botol air yang sudah kosong, cepat-cepat diisinya dengan air yang sudah dimasak dan ditapis, pastu dimasukkan ke dalam fridge. dia memang suka sangat minum air sejuk dari fridge, walaupun aku tak pernah ajar dia begitu.

iii) Dia yang... asal aku tengok blackforrest donut, mesti aku teringatkan dia, asal aku tengok dia, mesti aku teringat blackforrest donut!

iv) Dia yang boros! tak macam mula2 belajar pegang duit waktu di awal persekolahan dulu. dulu bawak RM2 pasti dia belanja RM1 dan simpan bakinya. skrg ni, RM2 + bekal air pun habis. selagi ada baki dalam saku, walau sekupang pun akan dibelanjakannya. pernah sekali, aku menegurnya:

aku - makan apa tu? dia tunjuk kat aku, sepaket kurma & kismis. aku tanya beli kat cikgu lagi ke? (bukan nak mengata, but lately ni aku perhatikan, ada cikgu2 yg suka bukak bisnes ngan murid2...)

dia - tak...cikgu kasi! (sambil mulutnya terus menyunyah kurma)

aku - tipulah!

dia - ibu ni! kalau tak percaya sudahlah... (dgn suara sedih, langsung menangis!)

'Dia' yang addicted dgn games, yang pentingkan selera/citarasa, si donut-craze, dan yang paling sensitif dalam keluarga. Dia! yela...aku rindukan dia! anak ke-3 aku, Syahmi. dia dah 6 hari kat rumah MIL (sbn) uwwaa...rindunya!

1 comments:

Anonymous said...

Dia yang ada senyum dan wajah ibunya :)

- kaksu -