Pages

Tuesday, May 6, 2008

Kenapa dengan saya ni..?

Hmm... semenjak dua menjak nih, rupanya saya dah jadi makin malas! Novel-novel yang saya borong masa pesta buku haritu, semua dah habis study, sampai dah terlajak-lajak... capai novel-novel yang dah lama beli dan dah 2-3 kali baca, dan baca lagi uhuk! uhuk! Adakah dengan membaca menjadikan kita malas?? oh! tidakkk!! sat lagi En Hubby denda (takmo derma utk 'dana membeli-belah novel' lagi) baru tau...

Kalau mak masih ada, mesti mak dah beletiaq panjang tengok anak dia yang sorang nih. Makin tak kerja, makin naik lemak pulak! En Hubby tak suka beletiaq, tak pernah pun beletiaq. Tapi tadi, masa dia melayan kerenah 'bermusim' saya ni (tadi musim nak makan McD...) dia ada sebut pasal 'mencabar diri sendiri'. Aduss... kena dengar ceramah motivasi pulak ka...?

Dulu masa saya syok sendiri tulis e-novel kat blog, dia suruh saya cabar diri saya untuk menghabiskan cerita tu dan terus hantar ke publisher. Ada-ada saja alasan saya untuk menangguh-nangguhkannya (dalam hati dok kata, isy! orang dah tak kerja lah! tak ske betul buat keje ada dateline nih...)

Rupa-rupanya bila hidup kita terlalu santai dan ok-ok saja ni, membosankan jugak kan? Bila dah hantar manuskrip, lepas tu sibuk dengan proses editing, lepas tu berdebar-debar membilang hari (utk melihat novel dlm versi cetak), barulah saya nampak beberapa garis warna baru dalam hidup saya.

Laa ni, dok membilang hari jugak. Tak payah bilang dah kot... tinggal esok jer. Nantilah saya postkan cerita 'esok' saya tu (itu pun kalau tahap kemalasan saya kembali ke paras normal :P)

2 comments:

CikguZue said...

Selamat kembali ke tahap normal....(adakah memblog itu tanda normal?) hehehe...
Jom datang ke rumah atas air saya yg baru....

kamar hati said...

wahhh....normal tak normalnya...kita yg menentukannya...hihihi....tak sabaq nak tau apa yg ditggu esok nya tu...hihihi...