Pages

Tuesday, March 11, 2008

......

Mode swing lah. Selalu turun-naik. Bila menurun, mulalah saya jadi malas nak bercakap. Apatah lagi untuk bercerita. Suami pun kadang-kadang hairan dengan sikap saya ini...tsk!tsk!tsk! Tapi sekarang mungkin dia dah biasa agaknya. Dia dah jarang bertanya kalau saya tak nak bercakap.

Kata Dato' Fadhilah Kamsah, mode orang perempuan ni bergantung pada hormon. Hormon orang perempuan dikenali dengan estrogen, sementara hormon orang lelaki pula dipanggil testosterone. Memang jauh berbeza. Hormon estrogen membolehkan otak kiri dan kanan wanita berfikir secara serentak. Jadi, memang kadang-kala seseorang wanita itu mampu berbicara tentang apa saja yang berada di bumi dan di langit ini pada waktu yang sama. Hmm...

Sedikit up-date tentang perkembangan politik di tempat saya. BN sekarang jadi parti pembangkang di Selangor yihaa!. Bagaimanapun, saya percaya laluan mereka sebagai pembangkang tentu tidaklah sesukar BA. Media-media utama di Malaysia masih lagi condong memberi liputan meluas kepada mereka. Tidak seperti BA, yang terpaksa menggunakan saluran alternatif (internet) yang begitu terhad penyebarannya untuk bersuara.

Setakat ini dulu. Saya nak sambung membaca. Ada dua-tiga buah buku yang baru saya beli sempena lawatan tidak rasmi saya ke Border dan MPH di The Curve baru-baru ni.

Wassalam.

6 comments:

Iza'Izz said...

hhhmmmm.... besa ler pompuan ni memang ada bermcm2 angin... jgn ko swing sampai jadi angin taufan katarina udah....

Mak Su said...

ttg media itu, ya, benar, benar

ManjLara said...

iza - sbb dh biasa sgt tu yg kdg2 fed-up tu huhu!

maksu - betul kan? hurm...

KAMATO said...

Sama2 la kita duduk di negeri pembangkang

CikguZue said...

sesekali mode swing takpe...jgn nak swing org sudah ler...heheh

ManjLara said...

kamato - maksudnya ex-pembangkang?

zuekay - huhu! tanakla swing2 orang :D