Pages

Tuesday, January 22, 2008

Stress

What? magicnyer.... macam tak percaya jer, tapi apa nak dihairankan ye tak? Segala yang berada di langit dan di bumi ini, semuanya dalam kekuasaan yang maha Esa. Apanya yang magic sangat tu?

Sebenarnya saya baru saja buat medical check-up. Dulunya tekanan darah saya mudah saja naik memandangkan kedudukannya yang dikatakan border. Saya selalu stres. Bila stres, kepala saya selalu pusing. Kadang-kadang tu, sampai berhari-hari saya mengidapnya. Bukanlah mengeluh, bagi saya tiap penyakit tentu ada penawarnya kan?

Rupanya kini baru saya sedari, saya dah jarang sekali dibebani stres. Hasil pemeriksaan doktor juga sudah mengesahkan tekanan darah saya yang kembali normal sekarang :))

Ya, saya dah lama meninggalkan alam pekerjaan. Alhamdulillah, saya gembira dengan keadaan ini. Saya gembira dengan apa yang saya lakukan kini. Yang pasti, saya memang cukup gembira bila tidak lagi bekerja di bawah tekanan.

3 comments:

khairyn said...

salam

tahniah atas kelahiran buku PSP. Dah tengok kulit buku tu. Cantik dan manis.

Psst kak yah kata si 'patrick' juga ada disitu :)

tahniah sekali lagi

Mak Su said...

good news tu. eh! salam kenal...ubatnyer jauhi stress ek

ManjLara said...

Khairyn ~ salam, terima kasih yg tak terhingga :) harap saya juga belum terlewat mengucapkan tahniah di atas kejayaan ZdT buat khairyn, slmt maju jaya!

Mak Su ~ salam kenal, mmg saya sdg cuba jauhi stress skrg, tapi kadang-kadang tu ter'emo jugak :D