Pages

Saturday, March 31, 2012

Saiz 9!

2-3 hari ni, tumit saya sakit. Puas bertanya-tanya sendiri, apakah puncanya. Tapi tidaklah juga mendapatkan jawapan yang pasti. Ada orang kata, kalau sakit tumit ada bersangkut paut dengan buah pinggang. Ada juga orang kata, sakit tumit menunjukkan simptom penyakit gout. Teringat dekat kakak ipar yang pernah alami gejala yang sama beberapa bulan sudah. Setelah didiagnos, didapati tulang tumitnya bercabang, sebab itu bila berjalan tumitnya sakit.

Huh, memang cuak bila difikir-fikirkan. Nak jumpa doktor, kurang keberanian la pulak hikhik. Fikir punya fikir, tentang kemungkinan lain, saya teringat yang sejak beberapa hari ni saya ke mana-mana semua menggunakan sepasang sandal getah yang agak menjengket. Sebenarnya saya tak pernah beli sandal jenis tu sebelum ni. Tapi masa nak balik Pahang haritu, Encik Nunn yang suruh saya beli sandal tu. Berfesyen sikit katanya (ya, saya ni memang tak fashionable langsung, kaedahnya,,,).

Sandal menjengket tu saya guna kalau keluar jauh2 je pada mulanya. Kalau menyapu sampah di laman, saya hanya guna selipar jepun saja. Tapi sekarang selipar jepun kegunaan di rumah saya dah putus. Malas nak cari yang baru, saya gunakan sandal menjengket saya tu dulu. Sudahnya, di rumah guna yang itu, berjalan jauh pun sama juga. Mungkin sebab itu tumit saya tak selesa kut???

Harini saya ke Giant dengan suami beli barang dapur sikit. Terus saya ajak Encik Nunn beli sandal baru. Sandal bertutup dan yang penting tak bertumit! Atau dengan lain perkataan, jengketless! Haha. RM 15 je sepasang. Tapi yang tak tahan tu, saiz 9??? Mak oii gadangnya! Tak pernah seumur hidup saya pakai kasut saiz 9. Selalunya kasut saya saiz 7 aje. Hmmm moskil, moskil,,,

0 comments: