Pages

Wednesday, November 12, 2008

Aku Intan tante...!


Siri 'Intan' ep.104 di Astro Prima semalam, betul-betul buat aku nangis. Aku sebelum ni memang mengikuti ceritanya, tapi bukanlah pengikut setia yang kena stay, tak berganjak depan tv setiap kali siri tu on. Hanya disebabkan heronya (Dude Harlino) tu yang buat aku CUBA untuk tak lepaskan mengikuti citer tu :P

Tapi untuk episod semalam, aku betul-betul sedih dengan kisah Intan ni. Kijam sungguh mak mentua dia huhu!

Ceritanya lebih kurang gini je - Intan sudah kematian suami, tinggal dengan bekas mertua bersama satu-satu anaknya dengan arwah suami. Intan tu digambarkan sebagai seorang wanita muda yang sangat cekal dan tabah, walaupun selalu saja kehidupan sehariannya mengundang masalah, lebih-lebih lagi dengan keluarga mentua dialah. Dalam meneruskan kehidupan, Intan bertemu dgn Dr. Rado dan merancang utk berkahwin. Malangnya, MIL dia cam tak suka dan tak setuju. Macam-macam cara dilakukan supaya diorang takleh kawen. Cara paling kejam; dia usir Intan dari rumah dan tak izinkan Intan jaga anak dia lagi huhu!

7 comments:

Anonymous said...

hai lara ku sayang, lama tak klik ke blog awak, ingat kita lagi tak, confirm dah lupa, buku awak kita dah baca mmg best (kita nangislah)

ManjLara said...

fiqir - mekasih sbb sudi baca novel kite :D

p/s - kite ingat lagi kat fiqir, tapi bila blog yg dulu tu terdelete, abis sumer link kengkawan pun terdelete :(

Anonymous said...

Lara,

Intan satu-satunya siri dari Seberang yang kaksu tonton, dan jadikan bahan untuk belajar bahasa Indon.

Mak Mentua dan pemikiran ramai orang dalam cerita memanglah tak patut... huhuhu

KAMATO said...

cerita gitu kalau dah mula tenguk, memang nak tenguk sambungannya pulak

ManjLara said...

kaksu - mmg medium yg baik utk belajar bahasa indo :D

kamato - tu pasal la huhu..

Anonymous said...

Hi,
Macam Kak Su, Sinetron Intan adalah satu-satunya yang buat saya menunggu Isnin - Jumaat (11.00pm) dan macam you pulak, ialah sebab heronya si Dude tu. Rasanya siri ni adaptasi dari drama Korea bertajuk Be Strong Geum Soon. Lagi satu sebab suka sangat tengok muka si Naysila Mirdad yang sebijik macam ibunya Lydia Kandau. Tapi saya selalu miss sebab selalu mengantuk bila dah dekat pukul 11.00 mlm.

Anyway, bila nak keluar next novel?

Wanie Legaspi said...

sye pown minat giler cinta intan nih
disebabkan oleh dude harlino..