Pages

Friday, October 31, 2008

LiMAbeLaS

Lima belas tahun lepas, awak ngan rombongan awak bertandang ke rumah. Awak minta permission kat abah, dan berjanji untuk menjaga saya dan mencintai saya selamanya. Abah ok, tip-top! dia kenal sangat dengan anak perempuan dia yang sorang ni. So, tentulah abah pun kenal bebeno ngan pilihan anak perempuan dia yang sorang ni gak, eheh! (Walaupun masa tu, mak merungut...tak tahan nengok rambut ngerbangs awak tu :P).

Pada tarikh ini, (31/10/93) lima belas tahun lepas awak ngan rombongan awak datang lagi. Bawak telekung, bawak sejadah, bawak manisan, dan tak lupa bawak $$$$ gak. Eii, saya betul-betul terperanjat katak bila tengok kepala awak! Mana rambut ngerbangs yang awak simpan bertahun-tahun tu?? awak sanggup potong semata-mata tanak mak saya susah hati eh?! (sampai sekarang awak lom ngaku lagi...) Dan, dengan dua kali lafaz, baru abah perkenankan akad awak tu. Ameen!

Sekarang kita dah LiMAbeLaS. Tahniah ye En Hubby! sebab dah LiMAbeLaS tahun bersabar dengan saya. Daripada berdua, sekarang dah berenam. Moga Allah swt terus memberkati akad nikah yang awak lafazkan dulu ye wak!

p/s - tapi, rambut awak tu ngerbangs balik ar...

2 comments:

Ahada Aihara said...

Kak Lara,

Congrat's...
Dah 15 tahun....
Semoga berbahagia ke akhirnya, insyaAllah =)

Anonymous said...

TAHNIAH untuk lima belas tahun yang penuh kebahagian... Semoga Lara dan En. Hubby, serta anak-anak... sentiasa dalam rahmat-Nya. Oh, orang dua belah rumah kaksu pun sama tarikhnya dengan Lara kot, tapi kalau tak salah... 14 :)

- NiLa -