Pages

Monday, March 3, 2008

Kisah 60 min yang panjang (bah II)


Untung juga ada blog peribadi ni, kalau nak tulis dalam diari tak celuih la nak tulis segala macam benda dalam tu. Kat sini kita boleh tulis semahunya, boleh upload foto sekali untuk dibuat kenang-kenangan di hari tua :P

Itulah wajah saya dengan DJ Nurul yang manis dan baik hati tu. Saya kata dia baik hati kerana dia pandai mengambil mood saya, daripada ketaq jadi santai dan relaks aje...ngee! Banyak persoalan yang telah dibangkitkan, antara lain, soalan2 yang dikemukakan berbunyi:

DJ Nurul - Siapakah yang memberi dorongan untuk menulis?
Saya - Keluarga dan teman-teman. Yg paling kuat tentunya dorongan dari suami terchenta! (kasi up sikit kat kandaku yg sudi menghantar dan menungguku penuh setia di UPM petang itu :P)

DJ Nurul - Mengapa memilih Jemari Seni?
Saya - Kerana saya yakin dengan kemampuan JS, selain sukakan ciri-ciri JS yang mementingkan kelainan dalam karya yg diterbitkannya. Saya juga suka dengan pendirian JS yg tidak mengutamakan perkataan cinta, kasih, sayang dan rindu di dalam memilih tajuk sebelum menerbitkan sesebuah novel.

DJ Nurul - Apakah kesukaran yang dihadapi semasa menghasilkan PSP?
Saya - Selain masa yang perlu banyak dikorbankan (kerana kadang2 idea datang tak mengira waktu), kesukaran lain ialah utk mendapatkan terjemahan hadith & ayat2 suci al-quran yg tepat bagi memastikan perjalanan/plot cerita yang dihasilkan akan dapat dihayati dengan lebih mendalam.

DJ Nurul - Ucapan terakhir untuk para pendengar?
Saya - Carilah buku saya di pasaran, hayatilah mesej yang cuba saya sampaikan di dalamnya. InsyaAllah, anda takkan rugi memilih novel2 yang diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing! (ala-ala undilah parti saya gitu, ahaks!)

Cukuplah setakat ini dulu coretan saya. Takut ada pulak yang mual membacanya huhu! Apa pun, saya kira inilah antara pengalaman paling berharga saya, biar pun tidaklah sebesar mana :)

Wassalam.

10 comments:

zuekay said...

tahniah...cutela...ekmm..DJ Nurul

Manjlara said...

zuekay - tq, takde apa2 pun yg membanggakan sgt :) oh, Dj Nurul tu mmg cute orgnye :D

Mak Su said...

wah.. memang ada tokoh jadik YB si manjlara ni ya... ahaks

Manjlara said...

maksu - yeah! undilah saya :D

blackpurple @ jowopinter said...

Soalan-soalan bocor itu semua kan? Maksudnya dah diberitahu kan? Ke tak?

hehehe!

Manjlara said...

blackpurple - kesemuanya 10 soalan bocor saya sediakan :P di samping beberapa soalan 'suka2 hati dia' yg dikemukakan oleh juruhebah :D

Iza'Izz said...

DJ Nurul ngan Guestnya same cun ape... x gitue...

Soklan bocor atau soklan ramalan??? hhmmm tingat soklan masa SPM dulu....

ZueKay said...

ha'ah la...izza'iz...guestnye cute jugakla...nape xperasan tadi ye..terlindung dek konti kot..:D, persis sebutir pasir...mmm

khairyn said...

hmmm.... macam pernah kudengar soalan itu.... tapi di mana ya? :D

Manjlara said...

khairyn - hiks! soklan 'kopipes' yg sy dpt dr email huhu!