Pages

Wednesday, March 14, 2012

Rencam

As-salam

Petang semalam saya dilanda demam. Lepas late-lunch di rumah, saya rasa badan letih sangat dan nak berbaring. Lepas beberapa ketika, saya tiba-tiba rasa sejuk sampai gigil. Satu badan menggeletar, terus berkelubung.

En Nunn balik waktu dah hampir maghrib, ngadu la lebih kurang kat dia, dia pun ala-ala lebih kurang gakla dengar, pastu dalam terketar-ketar tu, bangun ambil wudu' dan solat. Kalau tunggu lama2 satgi virus malas masuk dalam demam tu, lagi parah.

Malam minta En Nunn beli tosei je. Dinner pun atas katil huhu. Masa tu rasa takmo lepaskan selimut walau sesaat pun! Punyalah sejuk. En Nunn suruh gi klinik, tapi saya minta tangguh sampai esok (hari ni la). Sebab saya rasa saya demam disebabkan mandi waktu badan berpeluh tengahari tadi. Lepas tertonggeng-tonggeng dan terbalik-balik mencuci bilik air, saya terus mandi, mungkin panas masuk badanlah agaknya.

Alhamdulillah harini dah sihat. Tak yah gi klinik pun, selamat duit En Nunn haha. Harini saya telah discover sesuatu. Tentang seorang yang agak rapat juga dgn saya. Selama ni saya fikir dia sopan dan cermat berbicara, rupanya saya silap. Sejak dia buka akaun di facebook, macam2 kata nista dan kutukan ditulisnya. Hilang sedikit rasa kasih saya padanya :(

#Sahabatku Norliza Esak, selamat terbang ke Tanah Suci esok ya! Selamat mengerjakan haji kecil, selamat pergi dan selamat kembali, amiiin!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: